"SEO muutti liiketoimintani suunnan" - Satu Keski-Rahkonen löysi uuden fokuksen yritykselleen

Satu Keski-Rahkonen oli vielä hetki sitten yrittäjänä tilanteessa, jossa yritystoiminta koostui hajanaisista projekteista ja silpputyöstä. “Oli vaikea saada isompia kauppoja, ja oma markkinointi tuntui olevan vähän hukassa,” hän kuvailee tuolloin vallinnutta epävarmuutta. 

Kun Satu alkoi etsiä uusia tapoja rakentaa liiketoimintaansa, hän huomasi SEOssa piilevän valtavan potentiaalin. Vaikka hakukoneoptimointi (SEO) kiinnosti, Satu epäröi, oliko hänen osaamisensa riittävää palveluiden myymiseksi. “Tiesin, että SEO voisi olla ratkaisu, mutta en ollut varma, mistä lähteä liikkeelle,” hän kertoo. Ratkaisu löytyikin lopulta SEO-akatemian GWS-ohjelmasta®.

Kiinnostus hakukoneoptimointiin lähti tuloksista

Satu oli jo huomannut, miten pienilläkin sisältömuutoksilla pystyi saavuttamaan asiakkaille näkyviä tuloksia. Tämä herätti halun syventyä hakukoneoptimoinnin kokonaisuuteen. “Halusin tietää, miten SEO toimii laajemmassa mittakaavassa ja miten sen voi hallita ammattimaisesti,” hän kertoo.

SEO-akatemian GWS-ohjelmaan osallistuminen tuntui seuraavalta loogiselta askeleelta. “Jutan markkinointi ja myynti oli niin vakuuttavaa, että tiesin tämän olevan juuri sitä, mitä tarvitsin,” Satu sanoo.

Intensiivinen, mutta palkitseva kokemus

Ohjelma oli intensiivinen, mutta sen rakenne ja tuki yllättivät positiivisesti. “Työn määrä oli suuri, mutta Slackin kautta tarjottu tuki oli kullanarvoista. Oli upeaa huomata, että olin ollut jo monessa asiassa oikeilla jäljillä. Se antoi valtavasti itseluottamusta,” Satu kertoo.

Kurssimateriaali oli selkeästi jäsenneltyä ja täynnä konkreettista tietoa, mikä auttoi jäsentämään hakukoneoptimoinnin prosessit kokonaisvaltaisesti. “Oli hienoa nähdä, miten massiivinen määrä tietoa oli pilkottu sopivan kokoisiksi paloiksi,” hän lisää.

Ensimmäiset onnistumiset ja käytännön opit

Kurssin aikana Satu sai kolme harjoitusasiakasta ja pääsi soveltamaan oppimaansa käytännössä. Vaikka projektit olivat vaativia: teknisesti haastavia verkkokauppoja ja kova kilpailutilanne, Satu saavutti merkittäviä tuloksia.

"Yhden verkkokauppa-asiakkaani sivusto nousi Googlen ykkössivulle yli kymmenellä halutulla palveluavainsanalla, vaikka lähtötilanne oli teknisesti haastava. Hieronta-alan yritykselle tekemäni kattava SEO-strategia ja sivustouudistus sujuivat suoraviivaisesti: sivustouudistuksen yhteydessä tehty pääpalveluvaihto onnistui erinomaisesti, ja uusi pääpalvelu tuo nyt jatkuvasti yhteydenottoja nettisivujen kautta täysin uusilta asiakkailta," Satu kertoo.

Satu on saanut myös kiitosta sosiaalisen median sisällöistään, joissa hän on avannut SEOn hyötyjä yrittäjille. "Positiivinen palaute somessa toi valtavasti lisää itseluottamusta," hän sanoo.

Uusi brändi ja suunta liiketoiminnalle: MISSEO Markkinointi

Kurssin myötä Satu päätti keskittää liiketoimintansa hakukoneoptimointiin ja aloitti brändiuudistuksen. Hänen uusi yrityksensä, MISSEO Markkinointi, keskittyy SEO-palveluihin, jotka auttavat yrityksiä kasvattamaan orgaanista näkyvyyttään verkossa.

“SEO on nyt liiketoimintani keskiössä, ja tiedän, että tämän osaamisen ja työkalujen avulla voin tarjota asiakkaille mitattavia tuloksia. En malta odottaa, mitä tulevaisuus tuo tullessaan,” Satu kertoo innostuneesti.

Vahva suositus muille markkinoinnin yrittäjille

Satun mukaan GWS-ohjelma on ollut yksi hänen yrittäjäuransa tärkeimmistä päätöksistä. “Suosittelen kurssia vahvasti. Kurssi oli heittämällä paras koulutusvalinta oman yrittäjyyden palveluvalikoiman suhteen. Saat kokonaisvaltaista, vankkaa ja ennen kaikkea eettistä osaamista SEO:sta,” hän painottaa. 

Satun palvelut löytyvät osoitteesta misseo.fi.